Thursday, October 19, 2006

Wow wereldberoemd

vandaag een van links naar rechts dag. Eerst een tv interview ergens op de book-fair, daarna snelsnel naar de live-opname van een andere tv-show. De presentator dacht dat hij Engels kon.
Gelukkig schakelde hij snel over naar de tolk van dienst. Ik durf haar naam niet in te tikken, maar zij is ook de vertaalster van het boek (en leverde excellent werk)
Ook in de namiddag verliep het interview (2 uur, met een groot tijdschrift) op die manier. De journalist stelt een vraag, die wordt vertaald, ik antwoord in het Engels, terug vetalen naar het Thai, enz.) Het valt op dat de media hier erg focust op familiewaarden en opvoeding.
Ik heb trouwens mijn best gedaan om hier razend populair te worden. Op advies van mijn uitgever droeg ik tijdens een opname een geel koninklijk T-shirt. Dat klinkt dwaas, maar hier wordt dat enorm op prijs gesteld.

Op de bookfair zijn er twee jongens die om de zoveel tijd luidkeels en erg grappig recame voor Tuayfoo. Enfin,
ik versta uiteraard enkel mijn eigen naam, maar de mensen op de beurs reageren zeer geamuseerd.
En nadien is het telkens drukker bij mijn verhoogje.
Ze hebben voor mij een soort podium gemaakt. En daar zit ik dan groot, kortgeschoren en Westers te wezen. En glimlachen natuurlijk.
Wat hier erg populair is, zijn Koraanse kinderboeken met Manga-achtige illustraties. Die vliegen werkelijk met stapels de deur uit. Tuayfoo is duidelijk iets helemaal anders, maar ons stoere konijntje verovert
BKK elke dag een beetje meer.

Stefan