Friday, April 06, 2007

De eerste week...

... zit er bijna op. De eerste lessen die ik heb geleerd zijn:
1. Zoek een schema, workflow voor je dag.
2. Voel je niet schuldig als je eens 15 minuten gaat zitten niks doen.
3. Probeer niet alles ineens te doen.
4. Aanvaard dat je tijd nodig hebt om iets goed te doen.
5. Probeer je hoofd leeg te maken als je niet werkt.

Ik weet het... het lijken allemaal logische dingen als je ze zo leest. Maar het is verdomd moeilijk om opeens je eigen planning te moeten maken en om niet in overdrive te gaan.

Deze week zijn me wel enkele leuke dingen overkomen: Woensdag had ik een afspraak bij een educatieve uitgeverij en die leken me heel enthousiast. Natuurlijk komt daar niet meteen werk van op je tekentafel, maar het feit dat ze enthousiast leken is wel een hart onder de riem. Donderdagochtend dan kreeg ik een telefoontje van het gemeentebestuur van Meeuwen-Gruitrode met de vraag of ik een reuzemozaiek wilde ontwerpen voor de dorpsfeesten. Natuurlijk wil ik dat! :) Ik vond het trouwens een hele eer. En vandaag heb ik een hele voormiddag mogen keuvelen met Guido Van Genechten, de illustrator van Rikki. Ik heb er erg veel van opgestoken, bedankt Guido!

Daarnaast heb ik nog twee nieuwjaarskaarten opgeleverd (zie één van de volgende posts) , enkele offertes gemaakt, m'n logo eens opgefrist (zie beneden). Ik ben m'n eigen website onder handen aan het nemen. Heb informatie gezocht over educatieve uitgevers, en een berg papierwerk verzet. A ja... en nog aan een website voor i-merge gewerkt en lesvoorbereidingen gedaan voor de lessen die ik aan de KHlim ga geven. Tiens... als ik het zo opsom heb ik blijkbaar toch niet stilgezeten.


Labels: