Friday, December 28, 2007

Nieuwe boekjes, nieuwe zorgen

Eén van de meest frustrerende dingen aan illustreren is het zoeken naar een gepaste techniek. Misschien maak ik het mezelf moeilijk door steeds weer op zoek te gaan naar een techniek die past bij het verhaal of de opdracht. Maar ik heb nog geen techniek gevonden die past bij alle opdrachten.

Als je dan op zoek gaat naar een nieuwe techniek moet je minstens twee weken tellen om iets te vinden dat "werkt", je bent namelijk een halve dag bezig voor je een techniek grondig hebt getest.

Ik word dan erg nerveus, prikkelbaar en begin te twijfelen aan alle dingen die ik doe. Ook nu weer ben ik niet te genieten... Ik zoek namelijk naar een geschikte techniek om mijn boekjes voor 1-jarigen in uit te werken.

Het leuke is dan wel weer het eurekagevoel dat je krijgt als je de zoektocht kan afronden. Ik kijk er op dit moment enorm naar uit. Was ik al maar zo ver.

Labels: