Tuesday, January 12, 2010

Een nieuw begin

Afgelopen weken en maanden waren hectisch: er werd een hele stapel tekeningen ingekleurd, planningen verschoven door omstandigheden, kinderen die ziek werden, weer planningen die overhoop gehaald werden, weekends doorwerken etc... Van kerstmis was, spijtig genoeg, weinig sprake.

Gisteren heb ik, eindelijk, de laatste tekening van een lange reeks ingekleurd en opgeleverd... Dat is zowat het leukste van deze job: een opdracht afwerken, opzij schuiven en dan beginnen uitkijken naar het volgende.

"Het volgende" begint vandaag. Vandaag kan ik eindelijk verder werken aan m'n twee volgende prentenboeken voor Clavis. Eigenlijk ben ik er gisteren al aan begonnen, in m'n drukke hoofd: 'welke kleuren gebruik ik? Ga ik verder in de techniek die ik gebruikte voor de vorige tekeningen? Is alles helder genoeg? Zal alles tot z'n recht komen als het gedrukt is?'
Vandaag is een nieuw begin, een nieuw begin met oude twijfels en oude gewoontes.

Hieronder enkele tekeningen die ik de afgelopen maanden voor Averbode maakte. Ze zullen tegen de zomer verschijnen in een bijlage bij Dokadi en Doremi, een bijlage geschreven door Stefan Boonen. Je kan alle tekeningen bekijken op Flickr.




Labels: ,

2 Comments:

Blogger Merissa David said...

very lovely illustrations :-)

10:57 PM  
Blogger Frank Daenen said...

Thanks Merissa!

9:01 AM  

Post a Comment

<< Terug